Decathlon blir officiell partner till Olympiska och Paralympiska spelen i Paris 2024.

Decathlon blir officiell partner till OS i Paris 2024

När de Olympiska och Paralympiska spelen drar igång om ca tre år kommer Decathlon vara officiell partner för spelen. Decathlon kommer ställa sin expertis till förfogande för världens största idrottsevenemang och kommer att klä de 45 000 volontärer som kommer bidra till framgången i Paris 2024!

Decathlon - en livsviktig aktör för människors dagliga idrottsliv

Paris 2024 och Decathlon har samma ambition; att göra spelen i Paris 2024 till ett festligt, populärt och förenande evenemang som bidrar till utvecklingen av idrott för alla i Frankrike - och hela världen.

I 45 år har Decathlon varit partner till idrottare i över 70 länder. Varje dag arbetar 97 000 passionerade medarbetare för att göra idrott tillgänglig för alla. Decathlon erbjuder många produkter och innovativa tjänster som har gjort det möjligt för varumärket att bli en fast del av fransmännens, och många andras, vardag.

Genom detta partnerskap vill Decathlon dela med sig av sina värderingar, som handlar om idrott, livskraft, respekt, välvilja och att överträffa sig själv, till så många som möjligt och föra dem vidare till kommande generationer. Det här är en unik möjlighet för alla att uppleva spänningen, drömmarna och känslorna i samband med sporten vid de Olympiska och Paralympiska spelen i Paris 2024.

Partnerskapet kommer att pågå i tre olika former från sommaren 2021 till sommaren 2024:
1) OMFATTANDE STÖD FÖR VOLONTÄRER - De 45 000 volontärerna vid de Olympiska och Paralympiska spelen i Paris 2024 kommer att utrustas med en uppsättning designade produkter som skapats för spelen av teamet från Decathlon.

2) ÅTGÄRDER FÖR ATT ENGAGERA MÄNNISKOR - Decathlon, med sina lokala rötter och 330 butiker i Frankrike, kommer tack vare sina flera tusentals anställda att erbjuda ett antal evenemang i samband med de Olympiska och Paralympiska spelen i Paris 2024 under de kommande månaderna fram till spelen.

3) INTRODUKTION AV NYA PRODUKTER FÖR FÖRSÄLJNING - Decathlon kommer att erbjuda allmänheten produkter i Paris 2024 tema. De första kommer att marknadsföras på webbplatsen decathlon.fr under de kommande månaderna, för att senares släppas i andra länder inkl. Sverige.

Om OS i Paris 2024

Organisationskommitté för de Olympiska och Paralympiska spelen har till uppgift att planera, organisera, finansiera och genomföra spelen i 2024 i Paris, i enlighet med det värdstadskontrakt som undertecknats mellan Internationella olympiska kommittén (IOK), Frankrikes nationella olympiska och idrottskommitté (CNOSF) och staden Paris.

De Olympiska och Paralympiska spelen är världens främsta idrottsevenemang med en oöverträffad medial inverkan. De samlar 10 500 olympiska och 4 350 paralympiska idrottare från 206 respektive 182 delegationer från fem kontinenter. De följs av mer än 13 miljoner åskådare och 4 miljarder tv-tittare världen över genom mer än 100 000 timmars tv-sändningar. Bland alla världens idrottsevenemang, ekonomiska och kulturella evenemang är de en unik händelse vars kraft multiplicerar dess effekter.

Decathlon är en sportvaruhuskedja som samlar kläder och utrustning för 70 sporter under samma tak. Förutom våra egna märken säljer vi även de flesta värdsledande sportmärkena.

Decathlon har sitt huvudsäte i Frankrike, men finns över hela Europa och i Brasilien, Kina, Indien och Ryssland. I Sverige hittar du oss i våra butiker i Westfield Mall of Scandinavia, Barkarby, Kungens kurva, Uppsala  samt i vår webbshop på Decathlon.se.