Decathlon bra budgetalternativ när Wellness testar skor

Decathlon bra budgetalternativ när Wellness testar skor

Decathlons löparskor Kiprun SD och Kiprun LD från egna märket Kalenji får 3 av 5 plus i Aftonbladet Wellness test av löparskor. Det är bättre än både Reebok och Nike - skor som kostar mer än dubbelt så mycket.

Wellness testpilot blev positivt överraskad och tycker bland annat att skorna är "ett väldigt bra budgetalternativ - både för nybörjare och för den som sprungit ett tag".

Kiprun SD är en löparsko för neutrala löpare på sträckor mellan 10 och 15 kilometer. Kiprun LD är varianten för längre sträckor - upp till maratonnivå, och för löpare med pronationssteg. Båda modellerna är lätta och dynamiska i fräscha vårfärger.

Taggar

Decathlon är en sportvaruhuskedja som samlar kläder och utrustning för 70 sporter under samma tak. Vi har 21 egna varumärken, men säljer även de flesta internationella märken som Adidas, Nike, Salomon med mera.

Decathlon har sitt huvudsäte i Frankrike, men finns över hela Europa och i Brasilien, Kina, Indien och Ryssland. I Sverige hittar du oss i vår butik i Kungens kurva, samt i vår webbshop på Decathlon.se.

Alexis Appelgren Gougoulakis

Presskontakt PR-leader