En stor framgång för Decathlons moderbolag Oxylane

En stor framgång för Decathlons moderbolag Oxylane

Kundkommentarer blir allt viktigare på Internet, inte bara i Europa utan över hela världen. Allt fler kunder baserar sig på andras omdömen när de väljer vad de ska köpa, och goda kundomdömen boostar försäljningen.

Det finns dock få lagar och regler kring detta fenomen. Därför tas nu en ISO-standard fram och ett stort antal länder kommer att involveras i denna framställning.

Vi kan stolt meddela att Oxylane – Decathlons moderbolag – medverkar direkt i framställningen av dessa ISO-standarder. Laurent Petit från Oxylane blir ordförande för en ny ISO-kommitté som kommer att arbeta med ”e-reputation” och ansvara för att skriva  både framtidens ISO-standard för kundkommentarer och andra standarder för webbrykte.