Kiprun - den revolutionerande löparskon!

Kiprun - den revolutionerande löparskon!

Kiprun är ett komplett sortiment av skor särskilt framtagna för löpning på väg Kiprun har utgått från löpdistans när de skapat skor som anpassats perfekt för löparnas behov, särskilt för dem som vill prestera bättre.

1 mil, halvmaraton eller maraton

Sortimentets uppdelning är mycket enkel: SD (Short Distance), MD (Middle Distance) och LD (Long Distance). Kiprun-modellerna har all den teknik som krävs för all typ av löpning, till och med tävling (Kiprun Comp).

Kiprun-sortimentets 3 modeller (SD, MD och LD) har uppgraderats med den nya stötdämpningstekniken K-RING i kombination med ett nytt skum i mellansulan för ökad svikt och stötdämpning. Det hela inramas av en snygg design.

K-Ring är ett stötdämpningssystem som framtagits till 100% av Kalenji och utgörs av ett ringformat parti i EVA-skum:

K:et står för Kalenji och Ring för formen. Formen och måtten har tagits fram särskilt för varje enskild modell för att bäst motsvara de behov som ställs på de olika distanserna. K-ring utgör, tillsammans med det nya materialet i mellansulan, ett utmärkt stötdämpningssystem som ger dämpning och svikt anpassad till varje användningstyp.

Den går att köpa exklusivt i Decathlon eller decathlon.se