FredagsFrågan

FredagsFrågan

Vi på DEFA e-mobility är oerhört glada över alla frågor som ni skickar in till oss och vi gillar ert engagemang!

Några av frågorna kommer att publiceras varje fredag en tid framöver.

Fortsätt gärna att maila oss på emobility.se@defa.com

Fråga; I vår Brf vill vi ha ett pris till de boende och ett annat pris för de gäster som ibland parkerar hos oss. Har ni några smidiga lösningar för detta ? - Bengt-Åke, Motala

Hej Bengt–Åke,

Tack för ditt mail. Det är många som skriver till oss och berättar att de har behov av en flexibel prissättning, exempelvis en taxa för laddning dagtid och en annan för laddning nattetid. Det finns möjlighet till 10 olika prisnivåer. Med DEFAs lösning kan du välja om du vill ta betalt per tid eller förbrukning, eller en kombination av det. Har du en box med två uttag kan du ha olika priser för de båda uttagen. Detta sker med en enkel knapptryckning i DEFAs molntjänst Cloudcharge. Här ges också en fullständig översikt över strömförbrukning eller laddningstid för varje person som laddar, vilket gör att du kan ta betalt för den tid eller kWh som används. Vi är dessutom integrerade med Easypark vars app gör det enkelt att betala för både parkeringsplats och elbilsladdningen.