FredagsFrågan

FredagsFrågan

Vi på DEFA e-mobility är oerhört glada över alla frågor som ni skickar in till oss och vi gillar ert engagemang!

Några av frågorna kommer att publiceras varje fredag en tid framöver.

Fortsätt gärna att maila oss på emobility.se@defa.com

Fråga;Jag har hört mycket om ert Installerat & Klart koncept och detta verkar klockrent för mig, jag har precis beställt min första laddhybrid. Jag ser ingen information på er webb om vart jag kan köpa detta? – Anna-Karin

DEFA har lång erfarenhet av att hjälpa nyblivna elbils- och laddhybridsägare och vår erfarenhet har givit en tydlig och kvalitetssäkrad process. Det är oftast inte optimalt att själv köpa loss eller få med bara en laddbox när man köper en bil. Laddboxen är inte ett tillbehör till bilen utan en funktion som ska fungera såväl med förutsättningarna i din bostad som med ditt körmönster, laddmönster och såklart vad din bil har för laddkapacitet. Du vill inte tvingas in i abonnemang varje månad för tjänster du inte behöver. DEFAs system fungerar utmärkt med lastbalansering och laddströmsredovisning även offline. Det ger bäst TCO (total cost of ownership).

Som kund vill du känna dig trygg med att en installatör kan produkten och installerar den korrekt såväl avseende eldragning som digital kommunikation. Du vill att installatören överlämnar en testad och godkänd anläggning och du vill att installatören visar dig hur du använder och sköter din laddbox på bästa sätt. Därtill vill du ha 3 års garanti på såväl produkten som på installationen och du vill ha möjlighet att få råd och hjälp under tiden. Du vill att din leverantör är etablerad och att de kommer att finnas även i framtiden. Nu finns många nya aktörer som kommer och går. En del i framgången med DEFAs installerat och klart erbjudande är att Bilåterförsäljare vet att DEFA levererat kvalitet på många andra områden under väldigt lång tid. DEFA grundades redan under 1940 talet och har med elektrisk motorvärme kopplat bilar till elnätet i över 50 år.

När du köper en ”laddbox installerat och klart” från DEFA via bilåterförsäljare i Sverige så installeras den alltid av Relacom, som är utbildade och vana att dimensionera anläggningar optimalt i villa, radhus och flerfamiljsbostäder. Om du har en högt belastad huvudsäkring på 16, 20 eller 25A så rekommenderar vi en homeCLU  som är marknadens smartaste effektvakt i villa. homeCLU optimerar laddningen av din elbil och ger en trygg och tillförlitlig lösning där laddström till elbilen dämpas när andra funktionen i huset kräver kapacitet. Ex värmesystem, spis, tvättmaskin eller bastu.

I samband med installation dokumenteras din anläggning och sparas i vårt callcenter för att vi snabbt ska kunna hjälpa dig vid frågor. Vi finns där hela tiden och har processer för att säkra kvalitet i varje steg.

Vi har ansvarsförsäkring och ett tydligt SLA/kvalitetslöfte tillsammans med Relacom och alla de installatörer som arbetar med DEFAs laddsystem.

Du kan köpa DEFAs laddpaket installerat och klart hos flera bilåterförsäljare i Sverige och utomlands. Bland annat hittar du våra kvalitetsboxar hos Bilia, HedinBil, Upplands Motor och de kan köpas tillsammans med KIA och Mitsubishi hos deras återförsäljare över hela landet.

Du beskriver inte var i Sverige du bor, men vi är valbara hos Hedin Bil, Bilia, HA Bil, Holmgrens i Göteborg, Upplands Motor och MMC Malmö mfl. Maila oss på emobility.se@defa.com så ser vi till att du hamnar rätt.