Gränslös laddning

Gränslös laddning

Världens första laddhybrid -SUV, Mitsubishi Outlander PHEV är en laddhybrid som tagits emot med öppna armar av oss svenskar, och även runt om i världen. Modellen har toppat försäljningslistorna under flera år.

Mitsubishi vill med Outlander PHEV erbjuda sina kunder ett bekymmersfritt och hållbart bilägande. Laddhybriden levereras därför from 2019 års modell med en mode3-kabel från DEFA. Lansering av den nya modeller sker i september.

-  Det känns helt rätt att vi i samband med lanseringen av nya modellen av Mitsubishi Outlander PHEV adderar DEFAs mode3-kabel som ett komplement. Det gör laddningen mer flexibel för våra kunder, säger Patrik Jansson, Servicemarknadschef Mitsubishi Motors.

Med mode3-kabeln ges möjlighet att ladda bilen snabbare i de många laddstationer som har typ2 uttag. Dessa finns i publik miljö samt i fler och fler bostadsrättsföreningar, på arbetsplatser, hotell och idrottsanläggningar, både i Sverige och ute i Europa. Mode3-kabeln är ett komplement till den mode2-kabel som också följer med bilen vid leverans.

-  DEFA och Mitsubishi har ett långt samarbete avseende batteriladdning, motorvärme och larm. Vi har prövat varandra och vet att vi var för sig och tillsammans levererar kvalitet och ett bekymmersfritt och komfortabelt bilägande. Det är naturligt och väldigt roligt att nu samarbeta också kring laddning av PHEVn. Att erbjuda en kvalitetsprodukt som följer med bilen från start är att ta ansvar för kundens upplevelse av bilägandet, säger Charlotte Eisner, Global Sales and Market Director DEFA e-mobility och Lighting.

VI önskar alla befintliga och blivande Mitsubishi Outlander PHEV ägare en fin sommar och hoppas se er på vägarna och vid laddstationerna såväl i Sverige som utomlands!

Unni Amundsen

Presskontakt Marketing Manager +4797063991