DEFA levererar laddboxar till Mitsubishi

DEFA levererar laddboxar till Mitsubishi

Med modellen Outlander Plug-In Hybrid erbjuder Mitsubishi ett bekymmersfritt och hållbart bilägande. Från och med årsskiftet har man gjort det ännu lättare för sina kunder att välja rätt laddbox.

Med DEFAs koncept ”Installerat & Klart” erbjuder Mitsubishi via återförsäljarledet en laddlösning som är anpassad efter kundens bil, hus och körmönster, med 3 års garanti och support. En framtidssäkrad lösning förberedd att kopplas upp och med möjlighet att ladda Outlandern betydligt snabbare än med den medföljande mode2 kabeln.

- Tillsammans med DEFA har vi förenklat och förpackat erbjudandet så att det blir enkelt för våra kunder att välja en säker och smidig lösning, säger Patrik Jansson, Servicemarknadschef Mitsubishi Motors Sverige.

Teknikservicebolaget Relacom står för projektering och installation av boxarna som självklart är försedda med MID-godkänd energimätare för korrekt särredovisning av bilens förbrukning. Det finns även möjlighet att addera en effektvakt med dynamisk lastbalansering, homeCLU, vid behov.

DEFA erbjuder modulära lösningar, enkla att bygga vidare på, med redovisning/betallösningar som är rätt utformade för tjänstebilsföraren. Den oerhört populära Mitsubishi Outlander PHEV har bara i Sverige sålts i 13000 ex och merparten av kunderna är tjänstebilsförare.

- Idag är det främst tjänstebilar som körs på el och därför är det viktigt att tillvarata leasingbil-/husägarens behov av korrekt särredovisning av drivmedel så att villaägaren kan göra en korrekt energideklaration för sin bostad, och bli korrekt förmånsbeskattad för el som drivmedel. Säker laddning och möjlighet att balansera elbilen mot husets övriga strömförbrukning är A och O och kunden ska erbjudas möjlighet att lösa detta även off-line utan dyra abonnemang, säger Charlotte Eisner, Global Sales and Markets Director DEFA e-mobility.

Uppkopplad laddning och betaltjänster finns som attraktiva tillval för den som vill.

Unni Amundsen

Presskontakt Marketing Manager +4797063991