​RISE lyser upp kontoret med armaturer från DEFA

​RISE lyser upp kontoret med armaturer från DEFA

När forskningsinstitutet RISE renoverade sina lokaler fick DEFA uppdraget att leverera armaturer. All belysning har bytts ut till den populära och högkvalitativa Ledge-serien som installerats av El-Expressen i Lund. Robert Andersson, installationschef och projektledare berättar;

- Effektiv installationstid är A och O för att vi ska lyckas i vårt arbete. Ledge levereras redo att monteras direkt från lådan med snabba plug-in lösningar och minimalt antal delar, detta bidrar till snabb och enkel installation.

Målet med installationen som avser lokalens samtliga ytor var dels att uppdatera till modern standard men också att investera i en lösning med hög effektivitet och lågenergiförbrukning.

- För oss var det viktigt att få en god ljusmiljö. Belysningen skall inte bara ge bra synbarhet, utan också rumslighet och atmosfär. Ett bländfritt, behagligt och flimmerfritt ljus i lokalerna är betydelsefulla parametrar för en god innemiljö, säger Stefan Elfborg projektledare på RISE.

Ledge®-familjen består av ett komplett sortiment av armaturer som är anpassade för såväl kontor som skolor. Alla Ledge®-produkter är konstruerade för snabb montering och ger mycket god ljuskvalitet och hög ljusutgång. Ljusstyrningen är flexibel och kan enkelt anpassas efter önskemål. Dessutom gör en konsekvent minimalistisk design det möjligt att skapa ett gemensamt visuellt uttryck i varje rum i fastigheten. Ledge®-serien är utvecklad och tillverkad i DEFA:s högteknologiska tillverknings- och testanläggning.

DEFAs mål är att göra människors liv enklare, effektivare och mer miljövänligt Vi erbjuder produkter och tjänster som förbättrar hur människor laddar, förvärmer och säkrar sina fordon, lyser upp sina byggnader, tunnlar och vägar. Vi fortsätter att utveckla världsledande produkter och digitala tjänster genom kontinuerlig förbättring och innovation.Med över 400 anställda på 3 kontinenter distribueras våra produkter och tjänster i 30 länder, spritt över hela världen.

Martin Jonsson

Presskontakt Executive Vice President, DEFA Group Managing Director, DEFA Sweden 010-4983861