Plot my drive lanseras i Sverige

DEFA lanserar en körjournal som gör jobbet åt dig

DEFA lanserar nu den mobila körjournalen Plot my drive i Sverige. Genom kontinuerlig automatisk spårning och avancerad dataanalys, förenklar Plot my drive körjournalshanteringen avsevärt, för hundratusentals mobila arbetstagare.

När Plot my drive är aktiverad körs den automatiskt i bakgrunden och ger användaren en personlig tidslinje med detaljerad information om dagens alla resor och förflyttningar. Användaren kan enkelt kategorisera resorna som privat- eller tjänsteresor och ladda ner skräddarsydda rapporter för skatteändamål, körjournalsredovisning eller fakturering.

- Vi har sett att det är mycket tidskrävande att skapa en korrekt dokumentation över bilresor för den mobila arbetstagaren. Arbetsgivare lägger mycket tid på att kontrollera att all dokumentation stämmer och svenska arbetstagare går miste om miljontals kronor varje år. Plot my drive gör det enkelt att dokumentera alla typer av bilresor, så att både arbetstagare och arbetsgivare kan nyttja sin tid bättre, säger säger Anders Granquist, Digital Director på DEFA

Plot my drive finns både som företagslösning och för arbetstagare som nyttjar egen bil i jobbsammanhang. Arbetsgivare kan enkelt lägga till nya förare och fordon. Förare och fordon kopplas automatiskt ihop, genom att en PlotSync placeras i varje fordon. Arbetstagare använder Plot my drive för att få en korrekt körjournal, snabbt och enkelt.

För ytterligare information:

Anders Granquist, Digital Director, DEFA