DEFA utbildar bostadsrättsföreningar inom elbilsladdning

DEFA utbildar bostadsrättsföreningar inom elbilsladdning

Snabb och rättvis elbilsladdning med intäktsmöjligheter

Elbilarnas och laddboxarnas intåg i flerfamiljshusen är i full gång, och många bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och boende står inför en omställning. De som har elbil idag laddar till största delen hemma med sin egna laddstation, och ett av de största hindren för att skaffa elbil är rädslan för att inte kunna ladda, därför är det viktigt att kunna ladda hemma när bilen står still. DEFA erbjuder en helhetslösning för elbilsladdning, som hanterar allt från säker drift, administration och betalning till optimering av elutnyttjandet, samtidigt som det ger nya intäktsmöjligheter och högre lönsamhet för fastighetsägaren.

DEFA bjuder in till kurs för BRF:er på eCar Expo i Göteborg. Där kommer det att fokuseras på vad BRF:er ska tänka på när man inrättar ett laddanläggning för boende och besökare.

- Ett bra tips till alla brf:er är att vara noggranna när de planerar för detta. När frågan om elbilsladdning kommer på tal i en bostadsrättsförening är det många som tycker att det är snårigt och många frågor kommer upp på agendan. Det gäller att dimensionera rätt. Kanske kan man börja i lagom takt och veta att det går att bygga på om det behövs. Det är viktigt att välja robusta och säkra lösningar och utnyttja strömmen på bästa sätt säger Jon Faglöv, försäljnings- och marknadsdirektör för DEFA Sverige.

– Vi har hela kedjan av produkter för en laddanläggning. Idag är det viktigt att exempelvis bostads-rättsföreningar har en säker, trygg och rättvis park av laddstationer till de boende. Förutom att det är värdehöjande för bostaden med en laddanläggning kommer det även att vara något som vi förväntar oss ska finnas på platser där vi bor. Både för de som bor där och gäster på besök, säger Jon Faglöv.

DEFAs kurs för brf:er och fastighetsägare.

Under eCar Expo på Svenska Mässan kommer DEFA att genomföra två kurser som behandlar detta. Kurserna kräver registrering och är reserverade för boende i BRf och fastighetsägare.

När:
Lördagen den 4 december Kl 12:00 – 13.00
Söndagen den 5 december Kl 12:00 – 13.00

VareCarExpo på Svenska Mässan, Rum R18.

Medverkande:  Johan Almroth och Jon Faglöv, projektförsäljning i DEFA, och Magnus Lind, Opigo

Anmäl här: https://www.defa.com/se/ecarexpo-2021/

DEFAs mål är att göra människors liv klarare, effektivare och mer miljövänliga. Vi erbjuder produkter och tjänster som förbättrar hur människor laddar, förvärmer och säkrar sina fordon, lyser upp sina byggnader, tunnlar och vägar. Vi fortsätter att utveckla världsledande produkter och digitala tjänster genom kontinuerlig förbättring och innovation.Med över 450 anställda på 3 kontinenter distribuerar våra produkter och tjänster i 40 länder, spritt över hela världen.