Hedin Bil tar lead i laddfrågan

Hedin Bil tar lead i laddfrågan

Med 12 miljarder SEK i omsättning (2017) och 91 anläggningar i Norden, 31 bilmärken varav 10 laddbara modeller är Hedin Bil den just nu viktigaste möjliggöraren i omställningen till en fossilfri fordonsflotta. Genom att ta lead i laddfrågan bygger Hedin Bil en solid grund för att kunna agera kraftfullt i en snabbt växande marknad.

Hedin Bil ska göra det enkelt att skifta till elbil för såväl den enskilda villaägaren som för bolag med stora bilflottor.

De laddlösningar som erbjuds kunden installeras också på verkstäder och anläggningar i Norden med en pedagogisk vinning i att den utrustning man hanterar dagligen också är den som säljs till kund.

- Vi är ytterst motiverade och ser denna satsning som ett sätt att erbjuda hela lösningen till våra kunder, inte bara bilen. Vi stärker nu vårt samarbete med DEFA genom att även inkludera e-mobility och vi har sedan länge god erfarenhet av både kvalitet och genomförande, säger Victor Liljenberg, märkeschef för NISSAN, HedinBil.

För att befästa sin ledarposition kompetenssäkras organisationen genom utbildningsprogrammet DEFAcademy, en komplett utbildning inom e-mobility. I första fasen omfattar detta alla säljare.

- Utbildningen har en utgångspunkt i Darwins teori, survival of the fittest, vilket i vår tes översätts till att; Den som har mest kunskap står starkast i att guida kunden rätt i övergången till fossilfritt och erbjuda bäst lösningar, säger Charlotte Eisner Global Sales and Market Director DEFA e-mobility.

DEFAs mål är att göra människors liv enklare, effektivare och mer miljövänligt. Vi erbjuder energioptimering, IoT samt larm till såväl fastighet som fordon. Genom kontinuerlig förbättring och innovationskraft fortsätter DEFA att utveckla marknadens mest högkvalitativa produkter för det uppkopplade hemmet och bilen. DEFA är ett norskt bolag, grundat 1946. Med över 400 anställda på 3 kontinenter distribueras våra produkter och tjänster i 30 länder, spritt över hela världen.

Unni Amundsen

Presskontakt Marketing Manager +4797063991