CHIAGO Årets MåBra-val 2018!

Dejunked AB är otroligt stolta att vår produkt CHIAGO har fått utmärkelsen Årets MåBra-val 2018 av Sveriges främsta hälsotidning MåBra.

Dejunked har tagit form ur en gemensam dröm hos två goda vänner som är övertygade att även de små besluten, så som ett mellanmål, påverkar hälsan och välmåendet. Det ligger många timmar av experimenterande och utvecklande bakom dessa goda och hälsosamma mellanmål som består av ekologiska frukter, supermat och chiafrön, förpackade i en smart klämpåse. Inga onaturliga konserveringsmedel, raffinerat socker eller sötningsmedel har tillsats, så mellanmålsätaren kan känna sig trygg i vad de stoppar i kroppen.

- Vi njuter av utmärkelsen, för det bekräftar att vi tänkte rätt när vi tog steget och startade vårt företag, säger medgrundaren Sarah Weibull, som vidare berättar att hon och Catherine dammsög butikshyllorna efter praktiska, hälsosamma mellanmål att ha med sig i väskan. När de till slut tröttnade på att leta, så bestämde de sig för att göra det själva. Vilken fullträff det blev!

• Livsstil

Sarah Weibull