Svenskt mellis-märke lanseras på Island!

Dejunked AB expanderar till en ny marknad och lanserar sin produktserie CHIAGO på Island i början av 2018.

- Island är en mycket spännande marknad eftersom de ligger i framkant när det kommer till hälsa och mat, säger Catherine Bentzel, VD på Dejunked.

Tillsammans med en lokal distributör har varumärket CHIAGO listats hos samtliga livsmedelskedjor. Med sina 300 tusen invånare och 2 miljoner turister per år är Island en lagom stor marknad att testa export för första gången, menar Sarah Weibull, medgrundare i startup-företaget.

• Livsstil

• Stockholm

Dejunked har tagit form ur en gemensam dröm hos två goda vänner. Vi är övertygade om att även de små besluten, så som ett mellanmål, påverkar hälsans helhet. Samtidigt vet vi hur lätt det är att halka dit för frestelsen av ett onyttigt alternativ. Bakom våra produkter ligger många timmars experimenterande i köket – och idag har vi tre fantastiska smoothies ute på hyllorna.

Vi använder endast ekologiska råvaror av högsta klass samt ställer höga krav på tillverkningsprocessen med skonsam pastörisering för att bevara näringsämnen och förlänga hållbarheten helt utan onaturliga tillsatser.

Sarah Weibull

Presskontakt Co-founder