Dell driver utvecklingen av modern support framåt med nya ProSupport Suite

I dagens värld där du kan göra vad som helst var som helst, är datorn mer än bara ett verktyg; den har blivit den viktigaste knutpunkten för både arbete och kommunikation. Organisationers anställda litar på datorn som en nyckeltillgång för samarbete och produktivitet.

Dell Technologies nya supporttjänster och säkerhetslösningar förbättrar sättet IT-ledare tillhandahåller intelligent och säkert PC-användande för anställda. Nu presenteras nya funktioner i ProSupport Suite som bygger på artificiell intelligens och förbättrad säkerhet för att göra IT-stöd enklare och mer anpassningsbara. ProSupport Suite maximerar produktiviteten och drifttiden med nya funktioner som anpassar och skräddarsyr IT-stöd.

Enligt en ny undersökning från Forrester Consulting planerar 70 procent av alla företag att öka sina investeringar i arbetskraft på distans under nästa år. Med ProSupport Suite kan IT-chefer nu anpassa och automatisera hur de stödjer sina anställda. Nya funktioner i ProSupport Suite för PC:s inkluderar:

• Anpassningsbara hanteringsverktyg: Med nya uppdaterings- och distributionsmöjligheter är ProSupport Suite den första supporttjänsten som låter IT-chefer uppdatera Dell BIOS, drivrutiner, firmware och applikationer automatiskt och på distans.
  • Skräddarsydd information för PC-flottan på ett ställe: För första gången kan IT-chefer se statistik för applikationsanvändning och säkerhetsresultat för hela Dell PC-flottan i en vy. Detta kan användas för att hitta prestandatrender och vidta åtgärder vid behov, med hjälp av skräddarsydda rekommendationer från Dell:s AI-drivna programvara.
  • Anpassade arbetsflöden: Med hjälp av en reglermotor som definierar och organiserar arbetsflöden kan IT-chefer också förutbestämma vem som tar emot uppdateringar automatiskt och hur de administreras.
  • ProSupport Suite-funktioner tillgängliga för kanalpartners: Alla Dells:s kanalpartners kan utnyttja hela det AI-drivna support verktyget i ProSupport Suite.

”IT har aldrig varit viktigare. Även om uppdraget förblir detsamma; att hålla anställda produktiva och systemen igång - har verksamheten bakom blivit mycket mer komplicerad, särskilt med mängden data som ständigt ökar, säger Doug Schmitt, VD för tjänster, Dell Technologies. ”I slutändan handlar det om att hjälpa IT-ledare att se framåt samtidigt som anställda världen över ges möjligheten att fortsätta samarbeta och förnya sig, utan avbrott.”

Dell Technologies (NYSE:DELL) hjälper organisationer och enskilda att bygga sin digitala framtid och förändra hur de arbetar, hur de lever – och hur de leker. Företaget erbjuder marknadens bredaste och mest innovativa portfölj av tjänster och produkter för den datadrivna eran.