Enkel, prisvärd och högpresterande backup och arkivering till små företag.

OV-NEOSSL6FC och OV-NEOSSL6SA är 19" 1U LTO-enheter för säkerhetskopiering.

NEOs StorageLoader ger dig enkel, prisvärd och högpresterande backup och arkivering till små företag med snål budget. Den klarar av upp till 50TB och upp till 1,4TB/h i en kompakt 1U storlek. NEOs StorageLoader kombinerar en lätthanterlig och pålitlig drift för att göra den så kostnadseffektiv som möjligt.

NEO Storageloader kommer i 2 olika modeller: OV-NEOSSL6FC: FC 8Gbps och OV-NEOSSL6SA: SAS 6Gbps. Enheterna hanterar LTO5 samt LTO6 kassetter, och innehåller 2 Flyttbara 4 kassetts-magasin.

Enkelheten i NEOs StorageLoader gör det även till en idealisk lösning för fjärranslutna kontor som letar efter en pålitlig lösning för att skydda viktig data. Och om företagets nuvarande lösning innebär att kopiera och flytta data till en ensam desktop bandstation eller en bandstation i din server ger NEOs StorageLoader företaget en bekväm och pålitlig automatisk data backup vilket gör att den blir det ideala första steget mot en helt automatiserad backup och arkivering för företaget.

• tandberg
  • tandbergdata
  • säkerhetskopiering
  • backup
  • arkivering
  • storageloade
  • storage

Deltaco grundades 1991 och är en av Nordens ledande nischleverantör och distributör av IT-produkter. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 23 år sedan. Deltaco har 100 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland , Danmark, Norge och Litauen. Företaget ägs av DistIT AB som är listat på First North under kortnamnet DIST. För mer information se www.deltaco.se och www.distit.se.