DENIOS hyllar världsvattendagen den 22 mars.

Nyhet   •   Mar 22, 2017 07:50 CET

DENIOS hyllar världsvattendagen

Världsvattendagen är en FN-dag som sätter fokus på vattenrelaterade utmaningar som vi står inför. Temat för Världsvattendagen 2017, är ”Vatten och Spillvatten”, för att markera det nära sambandet mellan vatten och spillvatten (eller avloppsvatten) i strävan efter en långsiktigt hållbar utveckling.

DENIOS arbetar för rent vatten och hållbar utveckling

–Det är dags att vi börjar värdesätta vårt rena vatten på riktigt, att vi i Sverige har tillgång till rent dricksvatten, direkt i vår kran, är oerhört lyxigt när man tänker på det. För att säkerställa tillgången på rent vatten bör vi alla ta oss en funderare kring vad som hamnar i avloppsvattnet. Läcker oljor, rengöringsmedel och andra miljöfarliga ämnen ut i avloppsvattnet eller i dagvattenbrunnar är det ett allvarligt hot mot människors hälsa och våra ekosystem, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

30 års erfarenhet av spillskyddstillverkning

I 30 år har DENIOS utvecklat och tillverkat spillskydd för den Europeiska marknaden. DENIOS uppdrag är att genom rådgivande försäljning, stödja kunder i att bli bättre på att skydda människa och miljö och öka säkerheten kring hantering av kemikalier.

–När den enskilde medarbetaren förstår varför rengöringsmedel, oljor eller smörjmedel ska förvaras med spillskydd så som uppsamlingskärl och vikten av att ha en riktig handlingsplan vid eventuella tillbud, först då kan den agera medvetet och på ett hållbart sätt, säger Linus Jacker.

Kommentarer (0)

Kommentera