Innovativ fatlyft ger ergonomisk fathantering

Nu lanserar DENIOS nya fatlyften SecuDrive i Sverige. Fatlyften är utvecklad för att underlätta hanteringen av tunga 200 liters flänsade stålfat och plastfat. Med lättmanövrerat chassi och innovativ batteriteknik kan faten enkelt och bekvämt placeras på europapallar eller uppsamlingskärl, med bara ett knapptryck.

Ergonomisk fathantering

– I vardagsarbetet är det nödvändigt att lyfta fat, t.ex. för att fylla på pallar eller hyllor, vilket kan leda till stor fysisk belastning. Fatlyften Secu Drive har en effektiv eldrift som möjliggör en optimal ergonomisk fathantering. På så sätt undviker du arbetsrelaterad överbelastning, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB

Modern underhållsfri design

Fatlyft Secu Drive finns med tre olika chassivarianter, utrustad med fatgreppare, fatklämma eller fatvändare beroende på behovet hos användaren. Det smala chassit kan köras in under europapallar och uppsamlingskärl. Med det breda chassit möjliggörs överkörning av pallar och uppsamlingskärl medan det vinklade chassit är utvecklat för körning över hörn på uppsamlingskärl och pallar, även i trånga utrymmen. Fatlyften är CE-märkt och GS testad för högsta säkerhet.

– I samarbetet mellan DENIOS ingenjörer och säkerhetsexperter har inget lämnats åt slumpen. Secu Drive är utformad för att minska risker för fallolyckor med fat samt förslitningsskador och ryggskador hos medarbetarna, säger Linus Jacker.

Exakta lyft av fat – på millimetern

Högkvalitativa komponenter har använts till hela fatlyften. En optisk och akustisk signal visar batteriets laddning.

– Precisionen på Secu Drive imponerar. Den moderna servo-spindellyftdrivningen är exakt på millimetern och när vi testade fatlyften klarade den att hälla vätska från ett 200 liters fat i en tillbringare på 1 liter, det tror jag vi är ensamma på marknaden att klara, avslutar Linus Jacker.

Läs mer om DENIOS fatlyft >>