DENIOS lanserar nytt rostfritt fat för säker förvaring av kemikalier och farliga ämnen

Nytt UN-godkänt rostfritt fat för farligt gods.

Vi är mycket stolta över att kunna erbjuda våra kunder en högkvalitativ produkt som uppfyller höga säkerhetskrav. Våra rostfria stålfat erbjuder hållbarhet, styrka och korrosionsbeständighet, säger Linus Jacker, vd på Denios. De rostfria faten finns i storlekar från 30-213 liter och klarar temperaturer på upp till 200 °C vilket förenklar eventuell uppvärmning i produktionsprocessen. Förutom att de är livsmedelsgodkända är de även UN-godkända vilket underlättar handhavandet hela vägen.

Fördelar med att använda rostfria stålfat:

1. Korrosionsbeständighet: Rostfria stålfat är kända för sin höga korrosionsbeständighet, vilket gör dem lämpliga för att lagra en mängd olika ämnen, inklusive syror, kemikalier och livsmedelsprodukter. De är också resistenta mot korrosion, vilket förhindrar att det bildas rost på fatets yta och skyddar innehållet.
  2. Hållbarhet: Rostfria stålfat är mycket tåliga och hållbara, vilket gör dem till ett utmärkt val för att lagra och transportera tunga material och produkter. De är motståndskraftiga mot stötar, repor och deformation och kan användas under många år utan att förlora sin form eller styrka.
  3. Enkel rengöring: Rostfria stålfat är enkla att rengöra och desinficera, vilket är särskilt viktigt när man använder dem för att lagra livsmedel eller farmaceutiska produkter. De har en slät och jämn yta som gör det svårt för smuts och bakterier att fastna.
  4. Miljövänlighet: Rostfria stålfat är en miljövänlig lösning eftersom de kan återanvändas och återvinnas. De är också hygieniska och kan hjälpa till att minska risken för kontaminering, vilket gör dem till ett säkert och pålitligt val för lagerhantering.
  5. Flexibilitet: Rostfria stålfat finns i olika storlekar och former, vilket ger användarna möjlighet att välja det som passar bäst för deras specifika behov. De kan användas för att lagra och transportera allt från livsmedel och kemikalier till medicinsk utrustning och industrimaterial, vilket gör dem till ett mångsidigt val för företag och organisationer inom olika branscher.

Med UN-godkända rostfria fat fortsätter DENIOS AB att erbjuda säkra och pålitliga lösningar för hantering av farligt gods. Genom att erbjuda en produkt som är både UN-godkänd och lämplig för såväl livsmedel som korrosiva material skiljer sig företaget från konkurrenterna och stärker sin strategi genom att erbjuda högkvalitativa produkter som uppfyller höga krav på säkerhet och miljöskydd. På denios hemsida finns olika storlekar och modeller av rostfria fat för beställning.