Stor tratt - Nytt tillbehör till IBC tank

Spillfri avtappning med IBC-tratt

Tack vare att DENIOS nya tratt för IBC täcker hela tanken, är det lätt att hälla i kemikalier utan att riskera spill och kladd runtomkring. Förutom att IBC trattens kraftiga konstruktion finns även en räffling i botten som gör att resterande vätskor från exempelvis behållare eller oljefilter kan rinna av. IBC tratten är tillverkad av motståndskraftig polyeten och är mycket tålig vid kemikaliehantering.

Lock som väderskydd till IBC

Som tillval finns stora heltäckande lock. Förutom att locket förhindrar att smuts åker ner i IBC tanken, kan du även använda locket som ett väderskydd till IBC tanken. Locket fungerar även utan tratten. Andra tillval till IBC tratten är:

• Lås som förhindrar obehörig användning
  • En tillbehörssats som gör tratten till en fastskruvad anslutning
  • Sil som förhindrar att stora partiklar rinner ner i IBC tanken
  • En hålplåt som fungerar som avställningsyta för dunkar och kannor vid avtappning.

I DENIOS shop finns fler modeller av IBC-trattar och IBC tank tillbehör.

– Tack vare den stora volymen på IBC-tratten får du en snabb tömning samtidigt som avtappningen blir både säker och smidig, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.