Säkerhet och hälsa i fokus - DENIOS uppmärksammar världsdagen för arbetsmiljö

Världsdagen för arbetsmiljö är en viktig dag eftersom den belyser behovet av att säkerställa en hälsosam och säker arbetsmiljö för alla anställda runt om i världen. Det är en dag som uppmärksammar behovet av att minska riskerna på arbetsplatsen och att säkerställa att alla arbetstagare kan arbeta i en trygg och hälsosam miljö.

3000 personer i Sverige dör i förtid

Arbetstagare tillbringar en stor del av sina liv på arbetsplatsen, vilket gör det viktigt att säkerställa att de inte utsätts för farliga förhållanden som kan skada deras hälsa och välbefinnande. En säker arbetsmiljö är inte bara viktigt för att skydda arbetstagarens fysiska hälsa, utan det har också en betydande effekt på deras mentala och emotionella hälsa. Bara i Sverige dör cirka 3000 personer i förtid varje år på grund av sjukdomar eller skador till följd av jobbet enligt statistik från arbetsmiljöverket.

Säker kemikalieförvaring och hantering

Trots framstegen som gjorts när det gäller att förbättra arbetsmiljön, det finns fortfarande mycket arbete att göra för att säkerställa att alla arbetstagare har tillgång till en säker och hälsosam arbetsmiljö. DENIOS har i mer än 35 år arbetat med att tillverka produkter och sprida kunskap kring säker kemikaliehantering, kemikalieförvaring och arbetssäkerhet.

– Genom att uppmärksamma världsdagen för arbetsmiljö kan vi öka medvetenheten om vikten av en säker arbetsmiljö och uppmana arbetsgivare att vidta åtgärder för att skydda arbetstagarnas hälsa och välbefinnande. Det är också en möjlighet att främja innovation och teknologi som kan hjälpa till att förbättra arbetsmiljön och minska riskerna på arbetsplatsen, säger Linus Jacker, vd på DENIOS AB