Vinnaljus - En marschall för evigt

Vinnaljus – en marschall för evigt

Vinnaljuset är en miljövänlig marschall som har en permanent veke av glasfiber. Genom att fylla på med ljusstumpar och stearinrester – ett kostnadseffektivt och resursvänligt bränsle – får Du ett energisnålt och vackert ljus, samtidigt som du återvinner och har en marschall för evigt.

Användningsmöjligheterna är många:

·  Inredning/Trädgårdsdesign
På balkongen, på uteplatsen, längs en gång, i den ljumma sommarkvällen eller i den snöiga trädgården - var som helst där man önskar en stämningsfull utomhusbelysning kommer Vinnaljus väl till pass och brinner med ett behagligt och mjukt sken. Vinnaljus Outdoor är garanterat vind- och frostbeständigt.

·  Aromaterapie
Vinnaljus Indoor är speciellt utformat för inomhusbruk. Lågan brinner rökfri och ren. Det är ett romantiskt ljus, och tillsammans med skräddarsydda naturliga eteriska oljor passar vinnaljuset idealiskt till aromaterapi.

Relaxolja sprider spa-känsla, en myggolja hjälper att hålla myggen borta utomhus och med oljorna 4-årstider får varje årstid sin egen doft.

·  Presenttips
Vinnaljuset är en lysande present för bröllop, jubileum, jämna födelsedagar, etc…

Vinnaljuset passar lika bra för inredning av hem och trädgård som för offentliga miljöer så som kyrkor, skönhets-, hotel- och restaurangbranschen. Överallt där det finns ljusstumpar och rester av stearin som slängs bort.

Idé Återvinning
Stearinljus är inte bara vackra, stearin är också en värdefull råvara. Men vad händer med ljusen när de brunnit ner och bara stumparna blir kvar? I varje hushåll finns det ljusstumpar och rester av stearin som slängs bort. I flera år har företaget Denk arbetat med att utveckla en stearindriven marschall. Att använda stearin som bränsle har många fördelar gentemot alkohol eller petroleum:

·  På grund av stearinets höga antändningstemperatur är det inte farligt.

·  Det flytande stearinet är varmt men aldrig så varmt att man kan bränna sig.

·  Stearin genererar ett naturligt varmt, och mjukt ljus.

·  Stearin är ett billigt bränsle, speciellt om man kan återvinna ljusstumpar.

Vinnaljus handtillverkas av företaget Denk i Tyskland. De har en klassisk, tidlös design och finns i olika modeller och färger - beige, svart och granitgrå.

Priser på inomhus modellerna från 499 SEK
Priser på utomhus modellerna från 790 SEK

För mer information se www.vinnaljus.se

För pressbilder kontakta oss på info@vinnaljus.se