Pontus Group officiell samarbetspartner till Denniz Pop Awards

Kocken, krögaren och entreprenören Pontus Frithiof med Pontus Group blir officiell samarbetspartner för Denniz Pop Awards. Samarbetet löper under tre års tid, där Pontus Group är gastronomiskt ansvarig vid galamiddagarna som äger rum en gång per år. I år hålls galan och prisceremonin den 6 juni i Stockholm.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med Pontus Frithiof, som är synonym med hög kvalitet och utmärkt service. Vi vill ge gästerna en fantastisk och minnesvärd upplevelse med galan och middagen, vilket det alltid blir när det kommer till Pontus och hans team, säger Jacob Schulze, juryordförande och initiativtagare till Denniz Pop Awards.

Pontus Frithiof är en av Sveriges mest framstående krögare med en rad gastronomiska utmärkelser i bagaget.

– Vi är väldigt glada och stolta över att få samarbeta med stiftelsen Denniz Pop Awards. Att lyfta fram musikbranschens talanger och föra Sveriges arv vidare är viktigt och något som vi gärna är en del av och står bakom, säger Pontus Frithiof, grundare och ägare Pontus Group.

Denniz Pop Awards är ett välgörenhetsevent (non profit) och ett musikpris som initierats av familj, vänner och kollegor till minne av musikproducenten Denniz Pop (Dag Volle).

Priset instiftades 2013 i syftet att föra Denniz Pops arv vidare, Sverige som musikexportnation, hjälpa och lyfta unga begåvade låtskrivare, producenter och artister och samla in pengar till Denniz Pop Foundation.

Priserna delas ut i fyra kategorier: Årets Rookie (artist/band), Årets Rookie (låtskrivare/producent), Grand Prize (årets största internationella framgång) samt ett hederspris till Årets MVP (någon som gjort stort internationellt avtryck i musikbranschen).

Vinnarna tilldelas stipendium på 10 000 USD.

För ytterligare information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Presskontakt Denniz Pop Awards: info@dennizpopawards.com

Heléne Airijoki, presskontakt Pontus Group, SpoilConcept Communication
helene.airijoki@spoilconcept.se, telefon: +46 73 385 03 19.

Denniz Pop Awards är ett musikpris som initierades av kollegor, vänner och familj till minne av musikproducenten Denniz Pop. Priset instiftades 2013 i syfte att föra Denniz Pops arv, Sverige som musikexportnation, vidare och lyfta ung talang. Stiftelsen Denniz Pop Awards samlar in, och delar ut, pengar till rookie-priserna och skänker dessutom varje år pengar till Denniz Pops Minnesfond som stödjer miljön på Radiumhemmet. Bidragen kommer från organisationer, företag och privatpersoner.