Christine Völcker, VD Vizeum

​Swedish Match väljer Vizeum Sverige som Global Hub för sin expansion

Swedish Match utökar sin verksamhet på global nivå och väljer efter en lång mediebyråupphandling under våren Vizeum Sverige till Global mediebyråpartner för utveckling av strategi, medieplanering och medieköp på befintliga och nya marknader. Vizeum Sverige blir globalt nav för tre affärsenheter; Internationellt, Sverige och Norge/Danmark.

Per Kristian Jørgensen, Marketing Director Swedish Match, Business Unit International säger ”Vizeum hade en väldigt genomarbetad och tydlig strategi som var förankrad i våra tillväxtmål. Ett gediget analyserande arbete, bra resonemang och underbygga budgetestimat”. Per Kristian tillägger ”Swedish Match behöver inte bara kreativa kampanjidéer utan en riktig affärspartner. Vi känner oss väldigt trygga med Vizeum för vår globala utrullning”

Christine Völcker, VD Vizeum säger ”Swedish Match plan för framtiden är spännande och vi kommer tillsammans att arbeta som partners för en värld utan cigaretter, vilket känns bra och väldigt roligt. Valet av Vizeum som Global partner är ett bevis för att vi har de talanger och den erfarenhet som krävs för den här typen av komplexa uppdrag, vilket jag är oerhört stolt över.” Christine tillägger ”Vizeums vision är att vara Sveriges mest spännande byrå, kända för att gräva djupt i våra kunders utmaningar och skapa gnistrande kundupplevelser, och det visade vi i mötet med Swedish Match”

Vizeums Globala Hub i Stockholm kommer att ledas av Ulrika Anderberg, Chef för Nordisk kundutveckling, med lång erfarenhet av kommunikations- och mediestrategi och av att leda stora internationella uppdrag.

För mer information, vänligen kontakta:

Swedish Match, Per Kristian Jørgensen:

- +47 930 35900

- perkristian.jorgensen@swedishmatch.com

Vizeum, Christine Völcker

- +46 70 321 03 20

- Christine.voelcker@vizeum.com

Om Vizeum

Vizeum är en av världens ledande mediebyråer. Vi ingår i globala Dentsu Aegis Network som erbjuder en unik helhet av kommunikationslösningar. Vi har spetskompetens inom både affärsplanering, mediestrategier och integrerad kommunikation. En central del av vår affär är att arbeta fram strategiska konsumentinsikter utifrån vilka vi skapar både marknads- och mediestrategier för våra uppdragsgivare. Dentsu Aegis Network har i Sverige 350 anställda och 45.000 medarbetare över hela världen.