DePalma Workwear lanserar hos Hornbach

Under maj månad 2019 lanserar DePalma Workwear sin kollektion hos Hornbachs samtliga varuhus i Sverige.

"Vi träffade DePalma under en mässa och blev positivt överraskade av varumärkets framtoning och kaxiga sätt att sticka ut bland övriga utställare. DePalmas fokus på designmedvetna hantverkare och gör-det-självare med höga anspråk är något som passar väl in i vår strategi. Vi har idag en hög andel proffskunder i segmentet och erbjuder i vissa varuhus även tryck av arbetskläder och det är därför roligt att kunna presentera något extra för våra trogna kunder. Utseende och image spelar idag lika stor, om inte en större roll som funktion för arbetskläder och DePalmas plagg passar lika bra på fritiden som på byggarbetsplatsen. Trendiga färger, snygg passform och hög kvalitet i kombination av ett kaxigt, nytt varumärke är anledningar till att vi väljer att ta in DePalma Workwear”, säger Sebastian Ziegler, inköp Hornbach Sverige.

"Vi har fått en fantastisk start på 2019 och nu kryddas det än mer av ett samarbete med ytterligare en mycket stark partner i Hornbach, där vi lanserar hos samtliga sex varuhus i Sverige och online. Vi får också bygga en ”Flag-Ship Store” lösning hos Hornbach Göteborg efter sommaren där vi kommer kunna visa upp hela ”DePalma-upplevelsen”. Genom detta samarbete får vi ytterligare möjligheter att nå ut till vår allt större och bredare kundgrupp, som återfinns hos såväl professionella hantverkare som den klassiska hemmafixaren." säger Jonas Skommevik, vd för DePalma Workwear.

Om Hornbach:
Hornbachkoncernen är en av Europas största aktörer inom bygg- och trädgårdsmarknad. Som enda börsnoterade familjeföretag inom gör-det-själv-sektorn kan Hornbach se tillbaka på en mycket framgångsrik expansion, som sträcker sig över hela fem generationer.

Hornbach är ett oberoende och traditionsmedvetet familjeföretag som idag omfattar drygt 150 bygg- och trädgårdsmarknader runt om i Europa. Hornbachkoncernen sysselsätter fler än 16 000 medarbetare och har en omsättning på omkring 31 miljarder svenska kronor per år.