Fokusera på tillväxt!

Välkommen att ta del av insikter, erfarenheter och konkreta verktyg i ämnet affärsutveckling och tillväxt. Du kommer att träffa konsulter, experter och entreprenörer som själva berättar sin historia. Dagen kommer att bjuda på konkreta tips och möjligheter för dig som går i förändrings- och utvecklingstankar.

Department of Doing arbetar sedan 2004 med att utveckla befintliga och nya verksamheter. Med över 100-talet uppdrag har man samlat en unik kunskap och erfarenhet i ämnet affärsutveckling. Kunderna har varit allt från enskilda tandläkare till globala företag och kommuner. Idag sker arbetet med affärsutveckling i två riktningar; med grunden som konsultverksamhet samt nu med det nya affärsområdet – utbildning & processledning.

Föreläsningen passar dig som driver egen verksamhet, men även för dig som är tjänsteman inom den privata eller offentliga sektorn. Dagen kan genomföras i slutna sällskap såväl som i öppna forum med små eller stora grupper. I upplägget blandas föredrag och teori med praktiska övningar. Vi går igenom verktyg, principer och verkliga fall kopplade till strategi, taktik och operativt agerande. Här nedan följer ett antal frågeställningar som tas upp.

Från vision till verklighet
Hur översätter du dina strategiska målsättningar till taktiska åtgärder? Vi visar exempel på vilka verktyg och insatser som ger konkreta resultat.

Tänk innovation!
Vi attraheras av företag som tar ansvar och är innovativa. Idag finns också ett stort utrymme för innovativa tankar och filosofier.

Att våga växa och utvecklas
Marknaden ställer allt högre krav på utveckling. Och utan utveckling, ingen tillväxt och i värsta fall ingen överlevnad.

Att växa med kontroll
Det finns alltid orosmoment när det gäller att utvecklas och förändras. Hur gör du det utan att tappa kontrollen.

För mer info eller mötesbokning ring 08-41 04 55 50 eller skicka e-post till info@departmentofdoing.se
Läs mer på www.departmentofdoing.se

• affärsutvecklingsbyrå
  • department of doing