Dermarome ny distributör till det innovativa och banbrytande varumärket Grown Alchemist

Dermarome expanderar sin professionella portfölj och blir från maj 2023 ny distributör i Sverige, Norge, Finland och Danmark för det innovativa, banbrytande australiensiska varumärket Grown Alchemist. Grown Alchemist är en linje av innovativ, vetenskapligt baserad hudvård, stärkt med naturens krafter och designad för att ge resultat. Grown Alchemist växtbaserade formuleringar är rena, alltid ”cruelty-free” och innehåller kliniskt bevisade ingredienser som ger en frisk, strålande och mer hälsosam hud.

The Biology of Beautiful Skin
Grown Alchemist har med sina unika formuleringar baserad på en innovativ synergi mellan biologi och kosmetisk kemi skapat "Bio-kompatibel skönhet". Deras skönhetsprodukter baserad på hudvårdssystem: Cleanse, Detox, Activate anses idag vara i framkant av effektiv anti-age innovation. Deras team av kosmetiska kemister och forskningslabb, baserade i London, Paris, Schweiz, Spanien och Australien söker konstant de perfekta formuleringarna som kan förbättra huden både utifrån och in med kosmetisk hudvård och inifrån och ut, med deras kosttillskott - de mest avancerade kosttillskotten inom skönhet som finns tillgängliga globalt.

”Jag är helt såld på Grown Alchemist koncept; Cleanse, Detox, Active som ligger helt rätt i tiden. Att Grown Alchemist som varumärke också fått en så stor och stark ägare som L'Occitane Group känns extra spännande att följa.” säger Erika Bennerholt, VD Dermarome.

Med en stor kunskap om cellförnyelse och näringsämnens metabolism har Grown Alchemist tagit fram produkter som representerar en ny evolution inom hudvård. Innovativa, kliniskt bevisade formuleringar som har förmågan att påverka hur kroppen bättre kan reparera och regenerera huden. Genom ett holistiskt, vetenskapligt förhållningssätt identifierar Grown Alchemist de mekanismer som reglerar kroppens- och hudens åldringsprocess. Som ett framtida skönhetsföretag arbetar Grown Alchemist över flera professionella discipliner för att utnyttja kroppens naturliga förmåga att bromsa och i många fall vända kroppens åldrande, i synnerhet hudens.

“At Grown Alchemist we are so excited to be launching in the Nordics with our distribution partner, Dermanor/Dermarome. We have chosen to work with them because of their expertise in launching and developing a brand through an omni-channel model across all countries, and can’t wait to see how between us, we ensure Grown Alchemist is an instant and long-lasting hit.” Harrison Gregory, General Manager Grown Alchemist – UK & EMEA

Om Dermarome
Med över 30 års erfarenhet i skönhetsbranschen representerar Dermarome 22 internationella varumärken och arbetar progressivt för en stadig tillväxt tillsammans med våra partners. Dermarome är en del av vår nordiska koncern, Dermanordic som är Nordens ledande leverantör inom professionell hudvård, hårvård, makeup och doft.

Vid frågor vänligen kontakta:
Anna Edman
Marketing Manager Skincare