Dermarome vinner det prestigefyllda priset Branschvinnare 2023 i Sverige

Varje år utser Branschvinnare i Sverige AB i samarbete med Largest companies de företag som får utmärkelsen Branschvinnare baserat på föregående års bokslut. En Branschvinnare är ett företag som har överträffat den egna branschens utveckling i såväl omsättning som resultat. Företaget måste även visa ett positivt resultat. Snittet räknas fram en gång per år och baseras på samtliga företag inom den aktuella branschen. I snitt är det bara 11,7 % av Sveriges aktiebolag som tilldelas utmärkelsen 2023. Branschindelningen är baserad på företagens SNI-kod*.

”Vi är mycket glada och stolta över att ha mottagit utmärkelsen Branschvinnare 2023 i Sverige. Detta bevisar att vårt strategiska arbete att tillsammans med våra partners arbeta progressivt för att skapa tillväxt i skönhetsbranschen ger resultat. Vår ambition på Dermarome är även att sprida kunskap inom branschen tillsammans med våra professionella varumärken och hudvårdsutbildningar.” Erika Bennerholt, VD Dermarome

* SNI står för Svensk Näringsgrensindelning och bygger på EU:s standard, NACE Rev.2.

Om Dermarome
Dermarome är Sveriges ledande hudvårdsleverantör inom hudvård och makeup. I vår produktportfölj arbetar vi med följande professionella, handplockade varumärken; A-Derma, Aurelia, Avène, Beauté Pacifique, BioMD, Browgame Cosmetics, By Terry, ELEMIS, Grande Cosmetics, Grown Alchemist, Lipsmart, Lova Skin, Löwengrip, Murad, N.C.P., NIOD, Nisim, PRIORI, REN, Skinbetter science, Sprekenhus och The Ordinary. Med över 30 år i branschen har vi en gedigen erfarenhet och arbetar progressivt för att skapa nya verktyg för kunskap och tillväxt. Vi vill tillsammans med våra partners på hudvårdssalonger, SPA, parfymerier, varuhus, e-tailers och apotek stå för ökad kunskap, kvalitet och service i vår bransch.

Dermarome ingår i Dermanordic, Nordens ledande leverantör inom professionell hudvård och makeup, i företagsgruppen ingår även hudvårdsskolorna; Elisabethskolan, Sveriges första och äldsta internationellt godkända hudterapeutskola, Hudpleieakademiet i Oslo och Kosmetologskolan i Köpenhamn.

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.