Vinnare i Swedish Beauty Awards 2023 - ELEMIS Mayfair No.9 Hand and Body Wash och The Ordinary Salicylic Acid 2 % Anhydrous Solution

Vi är väldig stolta och glada över våra två vinnare som tog hem guldpokalen i kategorierna Årets Hygienprodukt och Årets Serum/olja under 600 kr på årets Swedish Beauty Awards.

ELEMIS Mayfair No.9 Hand and Body Wash tog hem vinsten i kategorin Årets Hygienprodukt.

Juryns motivering
"En ståtlig vinnare av högsta klass som imponerar i allt från sin välfungerande pump, sin eleganta design till sitt fluffigt löddriga innehåll som gör varje användning till en lyxig upplevelse."

Vi kan inte annat än att hålla med juryn. ELEMIS Mayfair No.9 Hand and Body Wash är allt igenom en underbar produkt som dessutom är snäll mot miljön. Doften är inspirerad av ELEMIS signatur doft British Mayfair No.9 som innehåller 9 essentiella oljor, dessa finner du även i ELEMIS bästsäljande Pro-Collagen Cleansing Balm. Förpackningen är 95% nedbrytbar och formulerad utan PEG och SLS. ELEMIS har här även tagit fram en refillförpackning som sparar 80% mer plast jämfört med inköp av en ny produkt.

The Ordinary Salicylic Acid 2 % Anhydrous Solution tog hem vinsten i Årets Serum/olja under 600 kr

Juryns motivering
"
Var det någon som beställde storstädning av huden? Här är serumet som gör rent hus, dämpar finnar på stört samtidigt som den återfuktar och mjukar upp. Hurra för minimalistisk budget-hudvård med fantastiskt resultat!"

Verkligen en spot on motivering som vi kan stå bakom till 100 %.

Övriga guldprodukter nominerade till Swedish Beauty Awards var:
ELEMIS Pro-Collagen Morning Matrix Mayfair, ELEMIS No.9 Hand & Body Lotion, LÖWENGRIP Good To Go – Dry Shampoo Soft Breeze & Bergamot, AURELIA Probiotic Lip Balm och Skinbetter science Alto Advanced Defense and Repair Serum.

Team Dermarome var såklart på plats.