Designtorget butikskoncept

Designtorget fortsätter att expandera 2024 med två nya butiker på Väla och Asecs

Designtorget, den uppskattade butikskedjan för skandinavisk design och presenter fortsätter att utöka närvaron i landet under våren 2024. De nya butikerna på Väla utanför Helsingborg och Asecs utanför Jönköping möjliggör för ännu fler kunder att uppleva deras spännande blandning av designobjekt i fysisk butiksmiljö. Med de ytterligare adderingarna har Designtorget fördubblat butiksnätet på 12 månader.

Strategisk expansion för ökad närvaro

Designtorget har nyligen förvärvats av en ny ägare, Ayad Al-Saffar, och sedan dess har man satsat på att utöka den fysiska närvaron. Med öppningen på Väla och Asecs, som båda slår upp portarna under våren 2024, kommer Designtorget att ha fördubblat antalet fysiska butiker på bara 12 månader - från 5 till imponerande 10 butiker.

Stark tilltro till fysisk handel

Den nya ägaren, som tog över 2022, tror starkt på betydelsen av fysisk handel och har sett positiva resultat från tidigare butiksöppningar. Det framgångsrika butikskonceptet, introducerat 2021, kommer även att rullas ut i de nya lokalerna på Väla och Asecs. Med en yta på cirka 150 kvm i Väla och 120 kvm i Asecs, strävar Designtorget efter att skapa inspirerande och engagerande butiksupplevelser för sina kunder.

Möjligheter till fortsatt tillväxt

Designtorgets expansion stannar inte här. Företaget är öppet för ytterligare nyöppningar och är på jakt efter rätt möjligheter som kan bidra till att utöka kundgruppen. Med starka upptagningsområden i närheten av Väla och Asecs, där Designtorget redan har etablerat sig som en framstående aktör inom e-handel, är detta ett strategiskt steg för att möta kundernas efterfrågan och stärka varumärkets närvaro över hela landet.

Designtorget ser fram emot att välkomna kunder till de nya butikerna på Väla och Asecs och fortsätter sitt engagemang för att erbjuda unik skandinavisk design till en bredare publik.