Supersmarta kylmatlådan Frozzypack fick utmärkelsen Årets Sak 2011!

Supersmarta kylmatlådan Frozzypack fick utmärkelsen Årets Sak 2011!

Under en prisceremoni i Stockholm på torsdagskvällen tillkännagavs vinnaren av DesignTorgets 5-års jubilerande pris ”Årets sak ”. Det blev formgivaren Carolina Sundberg som tog hem priset för sin smarta men enkla uppfinning Frozzypack, en kylmatlåda i glada färger, med inbyggd kylklamp i locket, som därmed håller bl a sallader och smörgåsar kalla i minst 6-7 timmar!
Mottagaren av utmärkelsen Årets Sak får, utöver äran och en specialgjuten prisplakett, också en prissumma på 20.000 kr.

Juryn bedömer bl a kreativitet, design, nytänk och säljpotential, och motiveringen till det slutliga valet av Årets sak 2011 lyder:

”Årets Sak 2011 är ett svensktillverkat bruksföremål med brett användningsområde. Supersmart i all sin enkelhet når den ut till en stor och ”hungrig” målgrupp. Säljsuccén är redan ett faktum, och detta är originalet, som vi snart lär få se kopior av…”

De 6 personer som utgjort juryn för Årets Sak 2011 är:

Stefan Nilsson, Trendgruppen
Anna Kraitz, Formgivare
Lasse Folt, VD DesignTorget
Helena Gorne, Ansvarig för jury/formgivare DesignTorget
Kajsa Kleen, Butikschef DesignTorget
Anna-Karin Thorell, Säljare DesignTorget

Info och bilder på Årets Sak 2011, kylmatlådan Frozzypack!

För mer information kontakta:
Lasse Folt, VD DesignTorget, tel +46-70 21 39 100 eller
Malin Löfmark, Marknadskoordinator DesignTorget, tel +46-70 77 87 070

Regioner

DesignTorget startades 1993 som en direkt försäljningskanal för formgivare och designers, och har på 16 år blivit Sveriges  mest kända varumärke inom sin bransch. Företaget driver idag 16 butiker i Stockholm, Göteborg,  Malmö, Uppsala, och Oslo,  och beräknas 2012 omsätta ca 140 MSEK. Man har ett välutvecklat nät av kontakter med designskolor, formgivare och producenter. Varje vecka väljer DesignTorgets jury ut det bästa bland de ca 30-40 produkter som lämnats in för ev försäljning. Företaget är sedan januari 2005 helägt av Novax inom Axel Johnson AB.

Ulrika Nilsson

Presskontakt Marknadsansvarig 0705-20 62 88