Eskilstunaartister delar scen med Sommarskuggan och Bolibompadraken

Eskilstunaartister delar scen med Sommarskuggan och Bolibompadraken

Melfest Eskilstuna gör entré på Fristadstorget lördagen den 24 februari. Familjefesten arrangeras i samband med att Melodifestivalen kommer till Eskilstuna, och har som syfte att skapa feststämning i staden i samband med den populära musiktävlingen.

Melfest Eskilstuna, som pågår mellan 11.00 och 14.00 på Fristadstorget nu på lördag blir en folkfest för alla i familjen. På scenen kommer Bolibompadraken och Sommarskuggan att leverera underhållning anpassad för en yngre publik och det blir förfest med Farah Abadi med artistintervjuer. Dessutom kommer fyra lokala artister att framföra sina tolkningar av Melodifestivalens låtar, Julia Antsvee Lindhé, Alex Eklund, Jacques Illi och Greta Virve Palmström.

– Det blir roligt att välkomna hela Eskilstuna in i ”Mello-bubblan” eftersom Melfest erbjuder något för hela familjen. Personligen ser jag extra mycket fram emot att vi kan visa upp fyra lokala talanger på den stora scenen, säger Felix Andersson, projektledare evenemang.

Julia Antsvee Lindhé är en låtskrivare som tidigare synts på evenemang som Picnic i Parken, Kolhusteatern och välgörenhetseventet Feel for Life. Vanligtvis uppträder hon med egna låtar, men under Melfest får vi se henne tolka en Mello-hit.

Alex Eklund skriver personlig pop där texterna utgör en central del av hans artisteri. Han är aktuell med singeln "Heartbeat" och har nyligen synts i musikalen Rock of Ages.

Jacques Illi är en skicklig gitarrist som nyligen varit aktuell i Eskilstunarevyns band. Han studerar på Kungliga Musikhögskolan, där han ägnar sig åt att skriva musik och uppträda i olika konstellationer.

En relativt ny stjärna på den lokala artisthimlen, Greta Virve Palmström har redan gjort avtryck i Eskilstuna genom tre intima framträdanden, bland annat på Kulturhuset Royal. Nu får en bredare Eskilstunapublik möjligheten att få upp ögonen för henne!

Parkering och reseinformation

Det förväntas bli stort besökstryck, tänk på att komma i god tid och res gärna kommunalt till Fristadstorget. Då det kan bli många barnvagnar på bussarna kan du behöva vänta på nästa avgång om du ska resa med barnvagn. Om du behöver ta bilen, samåk gärna med andra om det går.

Mer praktisk information för besökare

Melfest på stan arrangeras lördagen den 24 februari på Fristadstorget i Eskilstuna. Evenemanget är kostnadsfritt att besöka. Det startar klockan 11.00 avslutas klockan 14.00.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Felix Andersson
    Projektledare för evenemang på Destination Eskilstuna