Melodifestivalen kommer tillbaka till Eskilstuna

Melodifestivalen kommer tillbaka till Eskilstuna

När Melodifestivalturnén går av stapeln under våren 2024 finns Eskilstuna med som värdstad och turnéstopp. Turnén inleds den 3 februari i Malmö och rullar därefter vidare till Göteborg, Växjö, Eskilstuna och Karlstad innan finalen äger rum i Stockholm den 9 mars.

Som Sveriges största folkfest bjuder Melodifestivalen varje år både TV-tittare och besökare på en fantastisk show och musikupplevelse. 2024 års upplaga väntas dessutom bli något alldeles extra då Sverige står som arrangörer av årets Eurovision Song Contest i maj med Malmö som värdstad. Melodifestivalen har arrangerats i STIGA Sports Arena i Eskilstuna en gång tidigare, år 2020.

– Vi har jobbat strategiskt och målmedvetet för att etablera Eskilstuna som en attraktiv evenemangsstad. 2020 fick vi äntligen hit Melodifestivalen och det blev en stor succé med utsålda föreställningar i STIGA Sports Arena, ett fullsatt Fristadstorg på Välkomstfesten och inte minst alla extra artister som uppträdde under fantastiska Hall of Fame. Nu känner vi oss redo att skapa Melodifestivalfeber i Eskilstuna igen, säger Micke Lönngren, evenemangschef Destination Eskilstuna.

Information gällande biljettsläpp kommer inom kort. Följande datum och städer gäller för 2024 års turné.

Malmö, Malmö Arena

Fredag 2 februari - Genrep