Falkenbergs Matdagar ger sig ut på vägarna

Falkenbergs Matdagar ger sig ut på vägarna

Det är åter igen dags för ett koncept som föddes likt en fågel Fenix i en pandemitid då evenemang som vi kände dem var omöjliga att genomföra. Ännu en gång får matintresserade människor anledning att besöka Falkenbergs kulinariska hjältar i sina egna habitat genom Falkenbergs Matdagar - Roadtrip. Det blir en härlig start på påskhelgen för besökarna att upptäcka, smaka, handla hållbart och njuta av den kulinariska palett som är Falkenbergs skafferi.

Passa på att göra en utflykt där varje gård, café och restaurang har sin egen historia, sin egen berättelse och sina egna smaker. Dessa uppfödare, odlare och kreatörer vars vakna timmar används till att förgylla livet för oss andra.

- Pandemin gjorde att vi som matdestination kom ut starkare tillsammans. Fler idéer föddes och nya medlemmar har tillkommit. Därför är det otroligt roligt att ännu en gång kunna genomföra Falkenbergs Matdagar – Roadtrip. Så att matintresserade människor får möjlighet att komma hem till alla de duktiga entreprenörer som faktiskt satt oss på kartan, säger Fredrik Janson, VD på Destination Falkenberg.

Under skärtorsdagen och långfredagen, den 6-7 april, har ett drygt 20-tal av Falkenbergs Skafferis medlemmar gemensamma öppettider kl. 11-15. En del håller öppet betydligt längre än så, men mellan dessa tider kan man vara alldeles säker på att alla längs turen har öppet.

Även i år kommer det att finnas en tryckt karta för att underlätta planeringen av sin tur.

- Ja det har varit mycket uppskattat så det tänker vi ta fram. Det fina med roadtripen är att man kan kombinera det med andra stopp, kanske ta en promenad runt en sjö, stanna till vid ett naturreservat eller något annat intressant längs vägen. En njut-tur i vårsolen helt enkelt, säger Fredrik Janson.

Fredrik Janson

VD Destination Falkenberg AB 072-146 01 97