Personal inom Falkenbergs besöksnäring bjuds in till värdskaps-kickoff

Personal inom Falkenbergs besöksnäring bjuds in till värdskaps-kickoff

Som en del i det treåriga projektet "Värdskap i världsklass" arrangerar Destination Falkenberg sommarens stora värdskaps-kickoff för personal inom besöksnäringen. Värdskap, service och kunskap är något som sitter i ryggraden hos de som jobbat länge i branschen. Inför varje högsäsong är det dock många nya medarbetare som ska introduceras.

– Vi vill ge både nya och gamla medarbetare bästa möjliga förutsättning att fortsätta leverera bästa värdskapet till våra invånare och besökare. Därför bjuder vi in till en sommar-kickoff med temat värdskap, säger Åsa Bengtsson ansvarig projektledare på Destination Falkenberg.

Det blir grym föreläsning, underhållning, inbjudna gäster och stand-up i Hwitans trädgård den 24 juni kl. 16-18. Den riktar sig till chefer och medarbetare som jobbar inom besöksnäringen i Falkenbergs kommun och är kostnadsfri.

– Här kommer medarbetare bli peppade och rustade med de bästa värdskapstipsen inför kommande högsäsong men också få chansen att nätverka med andra kollegor i branschen, säger Åsa Bengtsson.

Nytt VIP-rabatthäfte tas fram

Alla som deltar på sommarens värdskaps-kickoff kommer att få ett VIP-rabatthäfte med exklusiva rabatter och erbjudanden från aktörer inom besöksnäringen.

– Med det hoppas vi kunna uppmuntra personalen på olika anläggningar att utforska nya verksamheter och på så sätt lära känna Falkenbergs utbud. Det är ju så mycket lättare att tipsa om ett ställe man varit på själv, säger Åsa Bengtsson.

Åsa Bengtsson

Projektledare 0346-88 69 62