Årets första sparris.

Rekordmånga deltagare i "Falkenbergs Matdagar - Roadtrip" och nytt koncept!

Falkenbergs Matdagar - Roadtrip är varianten av matdagarna då vi går tillbaka till rötterna och ännu en gång ger matintresserade människor anledning att besöka Falkenbergs kulinariska hjältar i sin naturliga mylla. Det blir en härlig start på påskhelgen för besökarna att upptäcka, handla hållbart och njuta av den smakfulla palett som är Falkenbergs Skafferi.

Roadtripen under påsken har visat sig vara ett mycket uppskattat event och matglada besökare har inte bara sett det som en kulinarisk händelse, utan även som en slags start på våren. Antalet besökare har ökat för varje år och i år slår även medlemsdeltagandet nytt rekord. Över 30 gastronomiska stopp är nu med på rundan.

- Det är väldigt kul att så många av Falkenbergs Skafferis medlemmar ser nyttan och nöjet med eventet. Jag tror att många uppskattar att få visa upp sina fina verksamheter där de hör hemma, våra medlemmar är stolta över det de gör. Och det med rätta!, säger Fredrik Janson, VD på Destination Falkenberg.

Under skärtorsdagen och långfredagen, den 28 och 29 mars, har alltså ett drygt 30-tal av Falkenbergs Skafferis medlemmar de gemensamma öppettiderna kl. 11-15. En del håller öppet betydligt längre än så, men mellan dessa tider kan man vara alldeles säker på att alla längs turen har öppet.

Nytt för i år är konceptet "After Roadtrip".

- Ja, Falkenbergs Matdagar - Roadtrip är ju framför allt en runda där besökare åker runt och upptäcker alla duktiga producenter och kreatörer i hela Falkenberg. Vi ville inkludera våra restaurang-medlemmar också och uppmanar därför till att göra en "After Roadtrip", som en After work fast du gör det efter en hel dag av upptäckande, lokalt handlande och intryck. Landa, njut av tillvaron och krön er runda med ett glas gott, säger Fredrik Janson.