Årets Jönköpingsgala äger rum digitalt fredagen den 26 februari

Destination Jönköping delar ut event- och mötespris

På årets Jönköpingsgala är det, som traditionen bjuder, Destination Jönköping som delar ut årets event- och mötespris. Att som destinationsbolag få dela ut detta pris är en ära och en möjlighet. En möjlighet att få visa dels vilka fantastiska effekter möten och evenemang kan ge, men speciellt att få visa upp de fantastiska aktörer som gör arrangemangen möjliga.

På fredag är det äntligen dags för Jönköpingsgalan, denna gång i digital form. På grund av rådande pandemi blev det ingen gala under 2020 och man valde istället att skjuta fram tillställningen och låta de nominerade följa med. Det event- och mötespris som på fredag delas ut av Destination Jönköping är därför till en person eller organisation som under 2019 gjorde betydande insatser för att driva på utvecklingen av Jönköping som event- och mötesplats. De nominerade är Curling World Cup, Infektionsveckan och Mikrobiologiskt Vårmöte 2019 samt Riksidrottsmötet 2019.

- Att ha den stora äran att inte bara dela ut 2019 års event- och mötespris utan även få nominera tre så tydliga ambassadörer för Jönköping känns otroligt roligt, säger Caroline Törnblad, chef för Möten & Evenemang på Destination Jönköping.

Att möten och evenemang arrangeras i Jönköping av lokala verksamheter och föreningar spelar en stor roll ur flera olika perspektiv. Bland annat bygger det stolthet, skapar engagemang och ökar dessutom tillgängligheten för invånare och för externa besökare. Möten och evenemang ger även stora ekonomiska effekter. De tre nominerade har alla tre bidragit till flera positiva evenemangseffekter.

- De nominerade har med sitt engagemang, sin kunskap och sitt driv bidragit till att sätta Jönköping på kartan både nationellt och internationellt och för oss på Destination Jönköping känns det självklart att de uppmärksammas för det, fortsätter Caroline Törnblad, chef för Möten & Evenemang på Destination Jönköping.

Hela galan följer du på jonkopingsgalan.se nu på fredag den 26/2, med start kl.10.

Caroline Törnblad

Chef Möten & Evenemang 0705084409