Vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris är Riksidrottsmötet 2019

Riksidrottsmötet 2019 vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris

Äntligen kan vi på Destination Jönköping meddela att Riksidrottsmötet 2019, arrangerat av RF-SISU Småland, står som vinnare av årets event- och mötespris som delades ut under fredagens Jönköpingsgala.

På grund av rådande pandemi blev det ingen gala under 2020 och man valde istället att skjuta fram tillställningen och låta de nominerade följa med. Efter så lång tid känns det därför extra roligt att nu få hylla RF-SISU Småland och med detta pris tacka dem för ett framgångsrikt och väl genomfört möte. Caroline Törnblad, chef för Möten & Evenemang på Destination Jönköping, var den som delade ut priset.

- Genom ett fantastiskt värdskap och ett stort engagemang har RF-SISU genom Riksidrottsmötet 2019 stärkt Jönköpings position som en ledande och självklar mötes- och evenemangsstad, säger Caroline.

Riksidrottsmötet genomfördes i maj 2019 och under intensiva dagar möttes representanter från hela Sverige i Jönköping för att diskutera viktiga frågor och fatta beslut som påverkar många människor i vårt land. Att både förbereda och genomföra ett möte av den här digniteten kräver stor samarbetsförmåga och en stark vilja att utveckla och förstärka upplevelsen för deltagarna.

Redan i ansökningsprocessen föreslog och planerade man dessutom att tillsammans med lokala drivkrafter skapa en dag i stadskärnan som ett sätt att visa på den bredd vi har inom idrotten och även ett sätt att knyta ihop mötets tema med platsen. Denna "Idrottens dag" blev oerhört lyckad och skapade ytterligare positiva effekter och en gemenskap för hela Jönköping

Ett stort grattis till RF-SISU och Riksidrottsmötet 2019 och såklart även ett stort tack för ett fantastiskt möte!

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser

Caroline Törnblad

Chef Möten & Evenemang 0705084409