Pressinbjudan: Jönköpingsföretag jagar talanger tillsammans!

Pressinbjudan: Jönköpingsföretag jagar talanger tillsammans!

Pressinbjudan

Jönköpingsföretag jagar talanger tillsammans!

Välkommen på pressinformation om rekryteringsprojektet Welcome2work

Tid: Onsdag 1 september kl.15.00
Plats: Stora hotellet Jönköping

Den 10-11 september ställer en stor jönköpingsmonter ut på Career Days i Globen i Stockholm. Det är projektet Welcome2work bestående av ett 40-tal arbetsgivare i Jönköping som ger sig ut för att locka fler talanger till Jönköping.

Under tre år har Welcome2work varit en samlande kraft för att få fler att flytta till Jönköping. Startskottet var ett bejublat event år 2006 på Nalen i Stockholm dit flera hundra personer med jönköpingskoppling kom och fick en uppdaterad bild. Därefter har projektet genomfört specialevents i Stockholm, Göteborg och Malmö men också hållit intressenter uppdaterade med magasin och nyhetsbrev.

Onsdagen den 1 september träffas arbetsgivarna för att ladda inför mässan i Stockholm, men också för att titta på skisserna för en ny spännande kampanj som ska få ännu fler att välja Jönköping i framtiden.

Välkommen till mötet då du får träffa arbetsgivare och projektägare samt veta mer om projektet.

Vid ytterligare information, kontakta:
Helena Nordström, marknadschef Destination Jönköping: 0702-77 67 00

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett mer attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, hotell- & konferensbokning och näringslivsavdelning. Därtill driver vi ett antal projekt vars syfte är att attrahera och informera invånare. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.