​Sinfoniettan inviger DreamHacks nya utomhussatsning med en klassisk spelkonsert

Lördagen den 17:e juni 16:00 bjuder DreamHack, Destination Jönköping och Smålands Sinfonietta på en 45 min klassisk konsert med spelmusik för alla besökare, föräldrar och familjer som besöker DreamHack Summer 2017 på Elmia i Jönköping.

-Vårt nya utomhusområde är ett nytt och gratis sätt att uppleva DreamHack. Vi rivstartar med den här unika spelkonserten klockan 16 och sedan är det ett laddat program med artister, djs, cosplay och mycket annat under alla dagar som DreamHack summer sker. Området kommer vara öppet för alla och är gratis att besöka. Vi hoppas att många som bor och lever i Jönköping med omnejd kommer upp och vill uppleva denna satsning tillsammans med oss och alla våra besökare från hela världen. säger Marcus Lindmark, VD på DreamHack.

Den 45 minuter långa konserten med Sinfonietta och dirgent Ulf Wadebrandt på lördagen 17/6 kl 16 kommer vara ett smakprov på ’DreamHack In Concert’ som går av stapeln 18/6 i Kulturhuset Spira i centrala Jönköping. Du kommer känna igen musik från hela spelvärlden, till exempel från Battlefield, Tetris, World of Warcraft och Skyrim.

-Utomhussatsningen uppe på Elmia, spelkonserten på Spira och gamingburen på Hovättstorget är resultatet av initiativ som visar att vi alla vill mer och vill utveckla vårt redan goda samarbete med Dreamhack. Att kunna erbjuda alla oss som bor lever och verkar här ett smakprov av Dreamhack och att dessutom genom Gamingburen prata, diskutera och uppleva Esport och gaming mitt i stan är helt fantastiskt, säger Patrik Olderius, VD Destination Jönköping

Patrik Olderius, VD Destination Jönköping, +46 735070121
Tomas Lyckedal, CBO, DreamHack, +46 70 965 1337

Se hela konserten - DreamHack in Concert

Dagen efter, Söndagen den 18:e juni, kör också Smålands simfonietta och dirigent Ulf Wadenbrandt en full föreställning i konserthuset Spira i centrala Jönköping. Köp biljett här.

DreamHack Open Air program

Det är redan ett fullspäckat program på DreamHack Open Air.

Lördag

16..00 – DreamHack in Concert

19.00 – MARC

22.00 – Wahlstedt

00.00 – Öppningsceremoni

00.10 – Artist släpps snart!

Söndag

16.00 – Cosplay

18.00 – Dubmood

22.00 – Smash into pieces

00.00 – Artist släpps snart!

Måndag

16.00 – Cosplay

20.00 – Sharks

22.00 – Dunderpatrullen