Parkering på Stortorget 13 - 31 december

Parkering på Stortorget 13 - 31 december

Från den 13 december till 31 december erbjuder Östersunds kommun i samarbete med Destination Östersund avgiftsbelagd parkering på Stortorget. Syftet med parkering på Stortorget är att göra det enklare för besökare att stötta de lokala företagen i stadskärnan.

- Julhandeln är otroligt viktig för företagen i stadskärnan och vi vill göra det så smidigt som möjligt för folk att besöka och handla på stan. Vi är därför väldigt glad över att Östersunds kommun upplåter Stortorget till parkering under julhandeln, säger Calle Hedman, centrumutvecklare på Destination Östersund.

Följande gäller för parkering på Stortorget:

¤ Parkering endast på angivna platser

¤ Max p-tid 2 timmar mellan kl. 10-20, övrig tid råder parkeringsförbud

¤ Avgiften är 15 kr / timme