Rekordförsäljning av Citykort

Rekordförsäljning av Citykort

Ännu ett rekordår för Citykortet i Östersund

År 2020 fördubblades försäljningen av Citykort. Nu visar siffror för 2021 att försäljningen återigen ökat, denna gång med närmare 40 %. Totalt såldes 9 600 Citykort som tillsammans laddats med 6 100 000 kronor som omsätts i butiker, restauranger och andra verksamheter i Östersund.

- Citykorten främjar vår lokala handel. Jag är stolt och glad över den ökade försäljningen som verkligen visar att Östersundarna vill stötta de lokala näringsidkarna, säger Calle Hedman, centrumutvecklare på Destination Östersund. Han fortsätter: - Vi vet att Citykortet är en uppskattad present både att ge och få. Med samma kort kan innehavaren göra restaurang/cafébesök, köpa alltifrån en bok eller tröja till längdskidor, få en skönhetsbehandling eller gå på Jamtli. Det är den stora bredden som gör kortet attraktivt och en present som gör dubbelt gott. Kortet har tidigare främst gällt i centrala Östersund men vi får allt fler som vill bli partners för att kunna ansluta sig och sin verksamhet även utanför city.

Siffror från CBS City, som är Sverigeleverantör av de lokala presentkorten, visar försäljningen i övriga Sverige även den varit rekordhög. Totalt har kort laddats för över 400 000 000 kronor, med ett snitt på över 600 kr/kort i alla städer

Fakta:
    Citykortet är ett presentkort som gäller i många av Östersunds butiker, restauranger och andra verksamheter. Kortet laddas med valfri summa och finns till försäljning hos Destination Östersunds Turistcenter, Pressbyrån i Kärnan och i Mittpunkten nedre plan.
    Destination Östersund samordnar och administrerar det lokala utbudet på kortet. Partners till Destination Östersund har möjlighet att ta emot Citykortet som betalning i sin verksamhet. Här finns listan med företag där Citykortet gäller: https://visitostersund.se/citykortet-presentkort/

Calle Hedman, Centrumutvecklare Destination Östersund, 073- 815 01 13