Söndag  3 juli öppnar vi Surfbukten för säsongen

Söndag 3 juli öppnar vi Surfbukten för säsongen

Nu är vi redo för öppning! Den 17 juni stod det klart att Destination Östersund köper Surfbuktens wakeboardanläggning och café när Surfbuktens grundare Simon Jaktlund valt att sälja verksamheten.

Nu har vi renoverat, målat och fixat och från söndag 3 juli hålls anläggningen öppen 11-19 med café, beach volley, long boards och andra aktiviteter. Och om allt går enligt plan öppnar wakeboardanläggningen under söndagseftermiddagen.
Under invigningsdagen spelar även Big Katz mellan kl 12-14.

Platsen där Surfbukten ligger ägs av Östersunds kommun som ansvarar för badbryggor och hopptorn. Tillsammans med kommunen ser vi på möjligheterna att föreningar ska kunna synas med sina aktiviteter i bukten i sommar och just nu förbereds en rad evenemang som kommer att arrangeras på plats, bl a den uppskattade onsdagsyogan som leds av Yogaskolan och testa på e-surf 29–31 juli med ihop med InnoSports.

- Jag är jätteglad att Surfbukten lever vidare och hoppas vi ska kunna driva bukten vidare i samma anda som Simon och hans surf-crew har gjort i alla dessa år. Vi planerar hålla öppet 11-19 alla dagar då vädret är med oss, säger Calle Hedman, Destination Östersund.

- Jag är väldigt glad att Destinationsbolaget med kort varsel kunde hjälpa kommunen att få igång Surfbukten 2022. Nu håller vi tummarna för fint väder och skönt häng i bukten även i år, säger Anders Wennerberg, kommundirektör på Östersunds kommun.

Calle Hedman, centrumutvecklare Destination Östersund, 073-815 01 13
Anders Wennerberg, kommundirektör Östersunds kommun, anders.wennerberg@ostersund.se

Relaterat innehåll