Bokbåt till Sigtuna Litteraturfestival

Under Sigtuna Litteraturfestival den 17-18 augusti, går en bokbåt från Stockholm till Sigtuna. Båten avgår kl. 09.00 från Stadshusbron i Stockholm och ankommer kl.11.20 till Sigtuna. Avgång tillbaka till Stockholm kl.15.40 och ankomst till Stockholm kl.18.00. Paketpris för båtresa inklusive endagsentré till Sigtuna Litteraturfestival: Enkel: 360 kr och T o R: 450 kr. Bokning: strömma.se  Exklusivt erbjudande för alla med DN-kort. Paketpris båtresa inklusive endagsentré till Sigtuna Litteraturfestival, ett nummer av Vi Läser och Boken om Strömma: Enkel: 295 kr  T o R: 375 kr. Bokning: strömma.se/dnkort

Sigtuna Litteraturfestival anordnas för andra året i rad och erbjuder 60 programpunkter under två dagar. Där det finns möjlighet att ta del av olika programpunkter: författarseminarium, workshops, boktorg, bokbinderi och olika utställningar.

Årets Sigtuna Litteraturfestival genomförs i brett samarbete mellan Destination Sigtuna, Tällberg Foundation, Sigtunastiftelsen, Sigtuna kommun, lokala företag och föreningar.