Inspirerande webbinarium del av Skandinaviens första Green Tourism Camp

Den 31 maj-1 juni arrangeras Skandinaviens första Green Tourism Camp i Sigtuna – en icke konferens om hållbarhet och besöksnäring. Engagerade representanter från Umeå i norr till Hamburg i söder skapar tillsammans både samtalsämnen och innehåll. Aktuellt för årets konferens är GMIC:s webbinarium med moderator Simon Strandvik, projektledare på Håll Sverige Rent.

Nu står det klart att GMIC Sweden, Green Meeting Industry Council, bjuder in till webbinarium där deltagarnas specifika frågeställningar och reflektioner skapar diskussionen. Webbinariet sänds direkt fredagen den 31 maj kl 14:30 till 15:30 och kan även fås som inspelning efteråt. Alla som vill är välkomna att delta. Bland annat talar Petter Hanberger om sitt projekt MinFarm; en online-farm där kunder handlar lokalt producerade råvaror av allra högsta kvalité direkt från bönder. MinFarm är endast ett av många exempel på möjligheterna och diskussionsämnena kring hållbart företagande.

Green Tourism Camp har tidigare arrangerats med stor framgång i form av en BarCamp i Tyskland av Karl & Karl och yieldprofit. I år samverkar Destination Sigtuna och GMIC i arrangemanget av Skandinaviens första BarCamp. Konferensen är en samlingspunkt där kunskap om hållbar utveckling för turism- & mötesindustri samlas, stärks och sprids. Representanter från bland annat Göteborg, Umeå, Stockholm, Sápmi och Hamburg delar med sig av värdefulla tips och erfarenheter, men även av sina frågeställningar och utmaningar inför framtiden.

BarCamp är ett innovativ koncept där varken programpunkter eller seminarier är förutbestämda. Istället avgör deltagarnas unika intressen innehållet. Var och en har därmed möjlighet att influera agendan. Det gemensamma deltagandet kännetecknar en BarCamp - alla deltar på lika villkor samt lär och stimulerar varandra.

I årets Green Tourism Camp har deltagarna även möjlighet att välja mellan att delta en eller två dagar.

Läs mer om Green Tourism Camp på www.green-tourism-camp.com. Antalet biljetter är begränsat.

För mer information och anmälan till Webbinariet:

Presskontakt:

Camilla Zedendahl, Destination Sigtuna, mobil: 0709-906973, camilla.zedendahl@destinationsigtuna.se

Patrik Dyrendahl, Green Meeting Industry Council Sweden, mobil: 0722-469041, patrik.dyrendahl@sfbio.se