Mer Småland för den nyfikne

Mer Småland för den nyfikne

Nu finns Destination Småland på mynewsdesk. Här berättar vi om det spännande Småland - stort som smått. Vid sidan av allfarvägarna och mitt i händelsernas centrum.Nu händer det saker i Småland och vi vill gärna dela allt med er. Vad som döljer sig bakom den slingrande grusvägen eller vad som finns under ytan på den blänkande sjön. Det så mycket att upptäcka. Smått som stort. Småland är det stora landskapet med alla de små landen. Kusten med salta bad i Östersjön, remmlag på Visingsö eller hyttsill i glasugnars sken. Den småländska matupplevelsen ska vi berätta om - ostkakan, isterbandet och lingonen, men mycket mer.

Vi ska visa att vi är ett semestermål att räkna med. Inte att vi har något för alla, utan att vi har något för just dig - du som är nyfiken och vill veta mer.

Följ oss med en gång, så missar du inget.