Anna Sjödahl ny VD för Destination Småland

Anna kommer närmast från Växjö & Co där hon arbetat med att marknadsföra och sälja Växjö som destination för möten, evenemang och turism. Tidigare har Anna arbetat med näringslivsutveckling och entreprenörskap i olika roller i Växjö och Uppvidinge kommuner, Sydsvenska Industri- och Handelskammaren och Drivhuset.

- Jag har följt Destination Smålands jobb genom mina senaste uppdrag och sett utvecklingen gå framåt för besöksnäringen. Att de tre Smålandslänen har hittat en gemensam plattform att jobba utifrån känns som ett vinnande koncept. Jag ser fram emot att få kliva in tillsammans med kollegorna och vara med och fortsätta driva utvecklingen framåt med fokus på nytta för företagen, säger Anna Sjödahl.

ClasGöran Carlsson, ordförande för AB Destination Småland, är nöjd med rekryteringen.

- Destination Småland är inne i en spännande utvecklingsfas där turism och besöksnäring har utvecklats mycket positivt de senaste åren. Anna Sjödahl kommer med sin bakgrund i småföretagande, entreprenörskap och turism att på ett framgångsrikt sätt kunna driva den positiva utvecklingen för regionen vidare.

Destination Småland har i uppdrag att utveckla besöksnäringen, marknadsföra Småland som destination samt nätverka och skapa samarbeten regionalt, nationellt och internationellt. Bolaget har funnits sedan 2009 och har tre anställda utöver VD:n.

Anna tillträder sin tjänst 1 april.

ClasGöran Carlsson, Ordförande AB Destination Småland

cg.carlsson@telia.com 070- 824 78 45