Biljettsläpp för Smålands Kulturfestival 2014

Biljettsläpp för Smålands Kulturfestival 2014

Idag den 1 september släpps biljetterna till Smålands Kulturfestival 2014 med ett omfattande program där internationella stjärnartister och lokala doldisar möts i Smålands unika landsbygdsmiljöer den 30 oktober – 2 november 2014.

Samarbeten över alla gränser – geografiskt, mellan konstområden och mellan kultur- och näringsliv präglar Smålands Kulturfestival. I år presenteras artister som New Tide Orchestra och brasilianska PianOrchestra, organisten Gunnar Idenstam, jazzmusikerna i Improvisensation eller nya konstellationen SuperProffsEliten med bröderna Rongedal för att nämna några.

En mängd författare gästar Småland: fristadsförfattare som Ragip Zarakolù, högaktuelle John Ajvide Lindqvist, Maria Sveland och många fler.

Arkitekten Nevzat Sayin från Turkiet, Årets kock 2012 Klas Lindberg, Staffan Lindberg från artister för miljö, konstnären Lena Linderholm - möt alla medverkande och läs om de spännande programkombinationerna, miljöerna och medverkande företag på hemsidan där man också kan boka biljetter www.smalandskulturfestival.se.

– Att Smålands Kulturfestival växer både geografiskt och innehållsmässigt är väldigt roligt och ett viktigt tillskott för besöksnäringen, säger Lena Stävmo, VD för Destination Småland. Inte minst för att kulturevenemang av klass flyttar in i ovanliga miljöer på landsbygden och dessutom förlänger turistsäsongen.

Kontakta verksamhetsledare och konstnärligt ansvarig Susanne Rydén på info@smalandskulturfestival.se eller telefon 0707-166694 för information, intervjuer med mera.