Theresé Gundersen och Peter Ulverås. Foto: Thomas Karlsson

Årets Turismföretagare 2021 – utsedd av Destination Uddevalla

Peter Ulverås och Theresé Gundersen, Villa Lindesnäs, tilldelas priset Årets Turismföretagare 2021.

Juryns motivering:
Peter Ulverås och Theresé Gundersen har med ett framåtsträvande och ambitiöst förhållningssätt skapat ett uppskattat och älskat besöksmål för gäster såväl som boende i Uddevalla. Villa Lindesnäs har anor från tidigt 1900-tal och är känt för sitt fantastiska läge med en hänförande utsikt över Byfjorden. Gästen bjuds här på en smakupplevelse baserat på lokala råvaror där allt är vällagat från grunden.

2020 och 2021 har varit år fyllda av motgångar, men oförtrutet har de sökt efter möjligheter att hålla verksamheten rullande. I samarbete har de skapat välbesökta och omtyckta tipspromenader. Deras husbilsmiddagar visar prov på kreativitet och nytänkande, vilka har blivit vida omtalade och högt skattade. Med husbilseventen utvecklar de verkligen turismnäringen i Uddevalla och med sitt goda värdskap är de givna förebilder för andra. På Villa Lindesnäs är kommunens turism klart levandegjord.