Kroatien och Serbien startskottet för svenska Destlys internationella expansion

Den svenska reseklubben Destly, som erbjuder hotellnätter runt om i världen med upp till 70 procent lägre pris, expanderar nu verksamheten till Kroatien och Serbien. Destly växer också i Sverige både vad gäller försäljning och medlemsantal.  Utlandsetableringen är den första i ordningen och följer den plan som Destly haft sedan företaget startades tidigare i år, att växa både i Sverige och internationellt.

– Vi tror starkt på denna satsning både för att vi är unika med vårt erbjudande på en växande marknad som Kroatien och Serbien och för att vi har en bra lokal partner, Ginger. Men också för att vår delägare Visit Technology redan är etablerade i de här länderna, säger Louise Brudö, vd och en av Destlys grundare.

Destlys partner i den adriatiska regionen, mediebyrån Ginger, är ett av de ledande företagen inom digital reklam och onlinemarknadsföring. Lokalt kommer Destlys tjänster att erbjudas på både kroatiska och serbiska.

– Samarbetet med Destly hjälper oss att erbjuda en helt ny modell för resor och semestrar. Våra kunder är framgångsrika personer och vi ser potential för en snabb tillväxt i både Serbien och Kroatien, säger Milan Begic, CEO och partner på mediebyrån Ginger RCA.

Destly tillämpar konceptet Private sale med exklusiva och tidsbegränsade erbjudanden till en medlemsklubb vilket tilltalar både hotell- och researrangörer då det ökar deras beläggning.

– Tack vare samarbetet med Ginger och att våra delägare redan är etablerade i Serbien och Kroatien ser vi potential att växa snabbt. Vi siktar på runt 40 000 medlemmar inom ett år. Det går bra i Sverige också, här ökade vår omsättning med nästan 300 procent mellan april och maj, säger Louise Brudö.

Planen är att expandera Destly på ytterligare marknader redan i år.

– Vi har långtgående planer för flera olika länder, sedan handlar en lansering både om att ha rätt samarbetspartners och att hitta rätt tajming, säger Louise Brudö, vd och en av Destlys grundare.

För mer information:
Louise Brudö, vd
tel: 0722-53 67 09
louise@destly.com

• Semester

• destly
  • kvinnlig vd
  • louise brudö
  • reseklubb
  • internationell expansion
  • kroatien
  • serbien